Tuesday, February 1, 2011

kek batik ,


kek batik , marie ohh marie . dulu sebelum ku poligamikan kau ngan SPM , Butter, Milo . kau hanye dipandang ketika perut berbunyi bukan untuk snek. tapi kini after kau pasang berapa un aq tak tawu. kau da feymes and dikenali ramai .

harini , nak ajar camne nak buat kek batik tuhh .
first of all , sedia kan kuali dan semestinyer dapur gas.


then massokkan milo diikuti SPM , make sure api slow if x berketul nanti .
gaul sampai dorang dah sebati ,



agak agak dah sebati , giliran butter pula join sekali. butter tuhh jangan yg keras lagi taw,

then ape lagi, rancakkan kan dorang gaul gaul gaul , uke ?


agak agak dah ngam, masokkan biskut marie tuhh,
seperti biase , gaul gaul gaul dah rata sumer bende .
tutup api .

pastu letak sume tuhh dalam tupperware kehh, loyang keh. rate rate kan oke ? jangan lupe untuk tekan kan . biskut tuhh. supaya dye padat and berbentuk.
sejukkan . potong . telan .
tak sampai 25 jam , dah habes dahh . HAHA
_____________________________________________________________________________________



resipinyer ,

milo 400 gram , x pun 2 cawan suda mencukupi ,
1 SPM susu pekat manis
1 buttercup
1 bungkus biskut marie , (patah patahkan )

simple bukan ? so ape lagi tunngu serang TESCO then beli ingredients buat terus uke ?
if nak variasi, taburkan kacang atasnyer,
SELAMAT MENCUBA


7 comments:

Nurul Afifah Addnan said...

haha...thanks.!mmg teringin nk wat..senang je rpenye.. :P

Firdaus Mat Isa said...

memang senang pun ,

Lia KAMA =) said...

serang tesco pe lagi, bawakan laa kek tu. nak!! hee =))

Nurul Afifah Addnan said...

aq bwk bekas kek je kat ko illiya..ok??
firdaus..senang..tp mmg malas yg amat skunk ni.. :P

Firdaus Mat Isa said...

BHAHA , bende pegi tesco baru nak beli bahan . camne nak bawak kek ! btw , bukan setakat bekas aq bawak , periuk senduk sume sekali , BHAHA

Nurul Afifah Addnan said...

ko nk bkk restoren bru ke kat cne?? hak3..

Firdaus Mat Isa said...

ha'ah , tetawu aje .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...