Saturday, October 30, 2010

teka teki cak cilok mata bute

ini soalan pasal sakit.
sakit ada duit dengan sakit takde duit.
mana satu paling sakit
.
..
...
....
.....
......
......
.....
....
...
..
.
tet....apa?
sakit takde duit paling sakit?
u wrong my dear, u wrong.
jawapannya:2-2 sakit. kalau dah sakit, ada duit ke, takde duit ke, sama je. kalau dah koma sakit perut sembelit kehh, ada duit ke, takde duit ke takleh gak makan anggur yang orang datang melawat bawak

Sunday, October 3, 2010

P E R H A T I A N

attention. to everybody. please type da blogspot correctly. font ever leave da b oke? if not youre linked to bible bende jadah ntah sial jepp. testlah . kalau x pecaya.

abang KETUAT

hai ! abang KETUAT!
damn! f ^&*()_
korunk nie .
bende nie. menganggu hidup betul.

oneday, aku cabut, then ade yg trut simpati. asal darah weiyh. memang la kene kopek! PADAN MUKA. kawan kawan: zohan : adek kau tumbuh balek? AZRi : ishk kau nie giler ape huh? .ZACk ; eiiiarghk. tak saket ke?. PEOPLE (!) apsal darah?


*badak biru

tengs to ;
aina : doktor tisu lap darah
azri : for da kelam carik tisu and nak selotape. tengs tampal kan
sheronn : badak comel ! handsaplast

Saturday, October 2, 2010

dakwah

beri laluan untuk berdakwah yepp! *hee

penyakit S.O.M.B.O.N.G!

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Tidak akan masuk syurga, siapa yang di dalam hatinya terdapat seberat zarah kesombongan.” Maka seseorang berkata: “Bagaimana dengan seseorang yang suka memakai baju dan selipar yang cantik?” Maka berkata Rasulullah: Sesungguhnya Allah itu maha indah dan cinta pada keindahan (maksudnya, pakaian indah tidak selalu bererti kesombongan). Alkibr (kesombongan) itu adalah menolak kebenaran dan memandang rendah remeh orang lain.” – (Hadis riwayat Muslim)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Tiga golongan yang tidak ditegur Allah, tidak disucikan, dan tidak diperhatikanNya kelak di hari kiamat, dan mendapat seksa yang pedih iaitu: orang tua yang tetap berzina, penguasa (pemimpin) yang dusta, dan fakir yang sombong.” – (Hadis riwayat Muslim)

Rasulullah s.a.w dalam sebuah hadisnya bersabda yang bermaksud: “Barangsiapa merasa dirinya besar, atau angkuh dalam berjalan, dia akan berjumpa dengan Allah dalam keadaan Allah murka kepadanya.” – (Hadis riwayat Muslim)

AlSurah al-Qashash; ayat 83; Allah S.W.T berfirman yang bermaksud: “Negeri Akhirat itu (kebahagiannya dan keni’matannya) Kami jadikan untuk orang-orang yang tidak menyombongkan diri dan tidak berbuat kerosakan di muka bumi.

Surah Luqman; ayat 18; Allah S.W.T berfirman yang bermaksud: “Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan janganlah berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang sombong lagi membanggakan diri.”

aktiviti

harini,
jam tepat pukul 6 setengah pagi ku bangkit dari mimpi lena yg mengiurkan! pergh memang best. then terus ku capai tuala IKEAku then, memakai jubah lantas terus menegakkan tiang! around seven o'clock. saya suda ready dengan berkasut untuk memakan roti canai di kg.sitiawan, yg berada 10 km dari rumah. sesudah sampai . saya dikecewakan pabila kedai roti canai yg dituju, penuh yg teramat, then kami makan di kedai chot and mie. ROTI sardin spesel.then abg iron man datang kat situ ade sikit conversation:

abg ironman : kayuh mane?
aus : sitiawan jepp
abg ironman : ohh.
aus : dek! bagi satu lagi roti kosong!
abg ironman : aii!? kayuh gi sitiawan jepp. taram 2 roti. mana bole jadi
aus : hrmm hrmm hrmm. cari idea!
aus : tade ahh. lepas nie. panjat bukit busu pulak.
abg ironman : ohh. uke (no comment)

aku : ceit. tadi kalau bole nak tambah lagi 2 tuwh. tapi apekan daya. sudah ditegor. sengal!!


*gambar hiasan*

disebabkan banyak stamina dan maseh belum penat . saya bersama kawan. naek hinggake puncak bukit. penat sehh. then turun. dengan penuh keyakinan. balek dengan penuh kepenatan. mata penuh dengan kelesuan. perut penuh dengan kekosongan. hati penuh debaran. badan penuh dengan bau-bauan.

penat penat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...