Wednesday, August 19, 2015

Gunung Tumang Batak

08-09082015

Peak !

Phiew

So far antara gunung yang mencabar aku naik .

Gunung Tumang Batak . Depan sikit after Liang East ngan West .
Sikit ? 3 Jam jugak dari peak liang tu .

Kami start trekking dari SP pukul 5 pg . Terus shoot peak liang . Then , teruskan ke Tumang Batak .
End up sampai ke peak liang balik pukul 1 pagi .
Almost 20 hours of trekking .

Pengalaman baru . Kawan baru perangan baru memang ada lah kan . Papepun therboik . PErjalan dari tumang ke liang amat mencabar mental dan fizikal . Saya tak bawak any windbreaker dan kene jalan malam hujan pula . Sejuk kemain ! Energy pun ada takda . Saya masih full sbb saya makan sorok sorok itu snickers bars. hehe .

Di Peak Liang :D

Kami sampai ke Peak Tumang Batak pukul 1830 gitu . Tak semua ke TB . Ada yang dah injured and stay kat peak liang as our campsite .

Semua beg UL aku je beg gabak ! 


Alhamdulillah . Nothing bad happen to us. Sepanjang perjalanan ada yang nampak ada yang tegur ada yang baru . Pelbagai deria ada !

UL : Ultralight




No comments: